onsdag 29 december 2010

Bättre

Idag mår jag mycket bättre. Febern är borta, halsen nästan helt hundra och rethostan har lagt sig nu på morgonen. Vore ju hundra gånger bättre om jag kunde hosta nu på dagen, när jag ändå ska vara vaken, istället för på natten då jag stör både stor & liten älskling.

Melissa är lite gladare också. Hon har varit lite ynklig de senaste dagarna, troligtvis för tanden, och har absolut inte velat vara själv. Det spelade ingen roll om hon låg bredvid eller i sin säng, så fort hon inte hade ögonkontakt skrek hon hysteriskt. Hjärtat! Men igår kväll somnade hon själv och likaså nu på morgon.


Ställde mig på vågen imorse.. den stora fasan sen jag blev gravid. Visst ska man gå upp i vikt när man är gravid, men på något vis drar man sig för vågen ändå. Under min graviditet brydde jag mig inte särskilt mycket om vad jag åt. Jag skulle ju ändå bli en tjockis och i och med foglossningen kunde jag inte motionera, så jag åt det jag ville ha, efter mina cravingsbehov.. som inte var sådär jätte farliga.

I början kunde jag knappt äta något på grund av illamåendet, så då levde jag på rostbröd med skinka på, eller fil och flingor. Sen blev det guacamole, som jag avskytt hela mitt liv. I slutet hade jag en fruktansvärd halsbränna och hade hört att äpplen & yoghurt skulle vara bra mot de, så huxflux hade jag cravings på röda äpplen & turkisk yoghurt med jordgubbssmak. Hur det kan vara! :) Totalt gick jag upp 16kg. Efter förlossningen gick jag ned 6 kg och efter någon dag hade jag gått ner 6kg till. Jag hade alltså 6kg mage & 6kg vätska i kroppen, resten onyttigheter!

Och nu när jag ställde mig på vågen, var jag tillbaka på min startvikt. Men hur som haver tycker jag att allt är alldeles för otränat och så fort jag är bättre i halsen ska jag sätta igång med träningen igen. Nytt år, ny start!

Inga kommentarer: