måndag 11 april 2011

Ledsen tjej :(

I natt runt halv tre blev jag väckt av en ledsen liten tjej. Inget som inte lite mat i magen kunde fixa, trodde jag..

Men hua så ont hon har någonstans. Troligtvis i magen. Jag får gå & vagga på hon, så hon blir lugn. Natten har varit relativt bra ändå, när hon äntligen somnade om. Lite skrik i sömnen, men ingenting hon vaknade av.

Nu på morgon är hon likadan som i natt. Otröstlig, uppgiven & ser ut att ha ont i magen. Efter 1,5 portion välling & lite vaggning i famnen, sover hon nu igen. Håller tummarna att hon sover en stund & att det är lite bättre när hon vaknar.

Som tur är, så ska vi på BVC vid 14, så om det inte är bättre då, kanske Ann kan hjälpa mig med vad det kan vara.

Jag känner mig så hjälplös när jag inte kan trösta hon.

2 kommentarer:

Jasmine sa...

Jag masserade Elliott's mage! Börja på högersida i navelhöjd och gå över till vänster, ner, höger, upp :-) Det fungerar fortfarande hur bra som helst och är verkligen lugnande för dom små :-)

Eva Dellhem sa...

Det ska jag prova! Tack för tipset, Jasmine! :)