tisdag 28 juni 2011

Lillsved

Gårdagen har verkligen satt sina spår och jag har inte gjort en enda vettig sak idag. Jag har knappt orkat med mig själv. Melissa har fått rivit i allt hon fått tag i, och jag har enbart tagit ifrån henne saken om den kan vara farlig.

Som tur är har hon varit nöjd ändå och vi tog världens mysigaste förmiddagslur på 2 timmar.

Tänkte berätta lite om gårdagen! :)
Vi for från Delsbo 5,30 och var framme ute på Lillsved strax efter 9,30. Vi fick en genomgång om vad CORE är. Jag har alltid trott att CORE är mage och ryggmusklerna, men det är faktiskt alla muskler från halsen till nedanför rumpan. Dvs för att komma åt de musklerna, måste man även göra övningar med armar och ben. Inte bara sitt och ryggupps.

Efter genomgången fick vi prova på ett corepass. Och det, känna vänner, känns idag! Jiiises! Jag har tränat på helt fel sätt. HELT fel! Men som läraren sa, det kan inte vara lätt att träna rätt, när nästan alla kör på "gympacoren". Dvs Snabba rörelser som snarare tränar musklerna runt om de musklerna man tror tränas.

Vi for hemmåt 17,30 och var hemma 22,30.

För att göra en lååång dag kort, så var Lillsved ett jätte mysigt, litet ställe med toppen mat, lärare och utbildning. Jag är jätte glad att jag fick chansen och tog den! :)

Nu gäller det att välja ut massor med braa övningar och träna stenhårt på dem, för att sen kunna ge järnet i höst! Det ska bli skitkul! :)

Putte har spelat sista matchen innan sommaruppehållet nu och på Torsdag em går han på semester. Äntligen lite tid tillsammans!! :) Äntligen!

Sommar, sommar! :)

Inga kommentarer: