tisdag 5 juli 2011

Tisdag!

Är hemskt dålig med bloggandet nu. Men ni får stå ut med det nu när det är sommar! :) Det finns ju så mycket annat att göra.

Vi for till Söderhamn i Lördags. Vi fick se Peter och Petras mysiga hus och umgås med resten av familjen. Melissa stortrivdes och så även vi, som vanligt! :)

Nu när jag o Putte är ledig tillsammans, har vi äntligen tagit tag i kontoret och gjort om det till ett barnrum. Melissa sov där första gången igår och det gick alldeles utmärkt. Tror det var mer jobbigt för hennes föräldrar, som helt plötsligt tyckte att vår lägenhet var gigantiskt stor och att det var hur långt som helst till hennes rum. ;) Jag håller tummarna att jag sover bättre i natt!

Rummet är dock långt ifrån klart, då det är massvis med pysslande som ska påbörjas någon dag, då jag har ork, tid och redskap! :)

Idag har vi varit på stan, hela familjen! Det var lite kläder inför bröllopet i helgen som skulle införskaffas och lite annat kraffs. Bland annat mina nya löpskor! Äntligen! Äntligen ett par skor som jag kan gå och springa i, utan att få skavsår!

Klänningen som jag ska ha i helgen, hittade jag såklart i sista affären, efter måååånga suck-pust-stön från min älskar-att-gå-på-stan-sambo! ;) Den är orange med lite blommigtmönster. Inte alls min stil och det är dessutom en långklänning, som får mig att se ut som en 10 barnsmorsa. Men jag gillade den ändå och ska göra om den till min stil. Japp! ;)

Med lite hjälp från personalen på dressman pushade vi fram en lila randig skjorta, men en mörkare lila slips, med något mönster på, till Putte. Jätte snyggt och framför allt - trevligt med något nytt och annorlunda! :)


Mycket mer än så har väl egentligen inte hänt? Vi tar dagarna som de kommer och njuter av ledigheten och värmen!

Inga kommentarer: