torsdag 24 november 2011

Torsdagen

Allt fortsätter att gå bra med inskolningen. Idag var Melissa ute och lekte och åt mat, utan mig! Kanon!! :)

Dock gick det inte bra då det skulle sovas. Jag kom tillbaka till dagis lagom till sovningen... Och Melissa som har svårt att slappna av då hon ska sova i vanliga fall, kunde definitivt inte sova på en madrass utan "rymningsskydd ;)" och när det var andra barn där.

Hon är lika här hemma med sovningen också och somnar bäst i sin säng, med stängd dörr. För någon månad sen var det tvärtom! Då fick vi ligga i vår säng med henne, för att hon skulle kunna somna. Tokigt det där! :) Det är iaf jätte smidigt så som hon är nu, då det bara är att lägga ned henne och gå ut därifrån.

På Tisdag då det är dags för ett till sovförsök på dagis, tar vi med vagnen! Med sin egna vagn och inte alltför mycket att titta på, tror jag att hon somnar bättre.
Evelina har varit här en sväng idag. Tur var väl det! :) Ett mycket uppskattat besök av både mig och lillafröken!

Nej, nu ska det sovas så jag orkar röja genom stan imorgon. Allt från dagis hjälm till julgardiner och mat ska handlas! Pjuuh!

Inga kommentarer: