lördag 10 december 2011

inte riktigt som jag tänkt mig!

Herregud! Denna helgen blev ju inte som planerat. Jag och Melissa, Cattis och Tindra var till simhallen och badade och bastade igår em. Jätte mysigt för oss alla fyra! Melissa somnade som klubbad när vi kom hem :)

MEN! Istället för fredagsmys och en tidig kväll, då jag skulle ha jobbat 8-21 idag, blev det en kväll på akuten. Jag har haft ont i magen några dagar, och eftersom jag avskyr sjukhus drog jag ut på ett besök in i det sista.

Väl på akuten gick det ganska fort. Eller fort och fort.. Fort för att vara akuten iaf! De tog massa prover på både det ena och det andra. Njursten, graviditet, förstoppning.. Jag tror alla "sjukdommar" som man kan ha i magen var på tal. De hade inte en susning, med andra ord!

Jag blev hemskickad utan att vara gravid, ha njursten eller vara förstoppad, med order att VILA!

Inget 8-21 jobb idag alltså. Har gjort mitt bästa att bara ta det lugnt och bli ompysslad. Tycker jag har lyckats rätt så bra, faktiskt! :)

Jag håller tummarna att magen är bättre på måndag, annars måste det bli ytterligare ett doktorbesök.

Uuuufff!

1 kommentar:

Camilla sa...

men uscha! :/ är det bättre nu då vännen?