fredag 17 februari 2012

....

Att ens försöka sätta ord på hur frustrerad jag är, är helt omöjligt. Ruska på huvudet, skrika.... Nää.

Ni är nog många som inte har en susning vad jag pratar om. Så vi kan ju ta det korta versionen..

Melissa har varit förkyld till och från ända sen inskolningen på dagis, vilket inte är så ovanligt. Det är ju många baciller som de ska vänjas vid. Sen fick hon hosta, så hon hade svårt att sova och ibland hostade hon så hon kräktes.

Vi fick läkartid för en undersökning och doktorn tittade i öronen, munnen och lyssnade på lungorna.. En rutinkoll, typ. Han konstaterade att Melissa var väldigt rosslig och hade slem i luftrören.

Mer ingående i denna historia behöver vi inte gå, än att doktorn dumförklarade mig som mamma. Han tyckte att mina modersinstinkter inte hade "kommit igång" riktigt. Och när de väl gör det, vet jag om mitt barn är sjukt, eller inte.

Där satt jag som ett frågetecken och undrade om jag verkligen hörde rätt. Vi fick ett recept på en hostmedicin som vi skulle andvända tills hostan blev bättre...

Igår var vi på BVC för 1,5 års koll och vaccination. Vi fick strunta i vaccinering pga luftvägarna är fulla med slem och vi måste använda en luftrörsvidgande medicin för att försöka få bort allt, innan det kan tas några sprutor.

Vi måste alltså försöka sätta på en mask över Melissas näsa och mun och få henne att andas in två gånger, fyra gånger per dag. HUR förklarar man det för en 1,5 åring?

Om inte detta funkar måste det sättas in starka mediciner.

Jag vet inte om jag är mest arg på doktorn som nonchalerade mig, eller på mig själv som inte krigade tillräckligt.

1 kommentar:

Ana sa...

Vilken skitdoktor! Hoppas Lilltjejen blir bättre. Kram från skövde!