tisdag 13 mars 2012

Tisdag

Förstår inte vart dagarna tar vägen. Det är på både gott och ont! Det är några veckor kvar tills vi flyttar till huset. Längtar! Och på något vis ska vi lyckas klämma in en helg då vi fixar övervåningen. Det vill säga - sovrummet.

Taket, fönster och lister ska målas. Väggarna tapetseras och väggarna i trappen ska fixas. När det är klart är det minihallen och Melissas rum som ska ha nya tapeter.

Sa jag att jag längtar!? ;)

Jag vill bara UT nu på våren. Det är så härligt när solen värmer och snön börjar försvinna. Att gå ut och sätta sig på balkongen är inte lika mysigt.

Här i lägenheten ser det ut som kaos. Jag har tappat allt som heter städning. Jag vill bara rensa, slänga och packa, för att komma härifrån så fort som möjligt! Men det är ju så jag är. Allt ska ske nu, direkt, helst igår. Vänta är något jag är dålig på.

Vad har dagen att erbjuda då? Jag ska rulla lite köttbullar som vi ska äta sen. Jag borde rensa garderoben.. och badrummet. Och hallen.

Inga kommentarer: