måndag 9 april 2012

Helgen

Vilken härlig helg vi haft!

I Fredags var vi hos Patrics faster och hennes man, med ena halvan svärföräldrar, Mickis och Vickan. I Lördags for vi till Ps mamma i Söderhamn. Där var det fullt hus med kusiner, fastrar, farbror och såklart farmor! Fullt ös medvetslös med småtjejerna. Kan tänka mig att om ett år hittar Melissa o Milleah på mer hyss än vad vi kan ana! ;) Vi var där över natten och for hem igår på förmiddagen.

Igår väntade utgång. Var så himla otaggad efter all mat och påskgodis, så när klockan var 01:00 sov både jag och P som stockar! Och hur skönt var det inte att vakna pigg imorse? Hur skönt som helst!! :)

Idag har vi varit i Niken och donat med bilen. Sommardäcken sattes på, bilen tvättades och vaxades. Nu är den såååå fin, vår kära bil! Vi lyckades även lyfta ner bordet från loftet. Det är tur att det finns starka karlar som kan hjälpa till när det behövs ;)

Bordet ska slipas och målas vitt. Mamma har faktiskt gjort bordet, förresten! Det är superfint och kommer passa så bra i köket i huset. Ska lägga ut bilder på det, när tillfälle ges.

Är så himla tacksam för min familj! Världens bästa familj! Tusen tack till alla er som gjorde vår Påsk till mer än bara mat och godis. Nog för att den till 80 procent bestod av just det! ;)

Nej, dags att tänka på refrängen. Jobb väntar heela veckan! Och vet ni vad som väntar efter det?... :)

1 kommentar:

Patricia - Mamma till Wilja & Novalie sa...

Tack för dina fina ord :) Som sagt, hade jag inte litat på deras relation eller känt att Nova är så trygg som hon är hade jag inte övervägt det. Man känner sin situation bäst! Och åker jag iväg 3 timmar två gånger i veckan hade jag lika gärna kunnit vara iväg och tränat? förstår inte hysterin...

De är självklart skillnad för mig med första och andra barnet! Med Wilja va allt så nytt, och de va jag som gjorde precis allt med henne när hon va liten. Så sitsen va inte densamma! + att jag själv inte ville då, utan jag ville bara vara hemma.

KRAM!