söndag 11 november 2012

Vår docka!

Har suttit och tittat på bilder på Melissa mellan pluggvarven. Hon var verkligen som en liten docka, vår älskade prinsessa!

Det har blivit dåligt med bloggande de senaste dagarna. Jag har inte varit i mitt esse och har mellan varven mått riktigt dåligt. I Måndags hade jag konstigt ont i magen och fick order att vila istället för att jobba. Jag blir galen på mig själv.. jag måste lära mig att lyssna på kroppen! Men jag är så plikttrogen och har så jäkla svårt att sätta mig själv framför jobb..

En dag med vila gjorde susen och redan på tisdagen jobbade jag igen. Sen har det varit upp och ned hela veckan. Fogarna har börjat göra riktigt ont, jag kvävs i skolarbeten snart, troligtvis en förkylning som ligger och väntar på att bryta ut. Ja, det är mycket nu. Som vanligt! Jag längtar mer än någonsin till mammaledighet, bebis och att få vara mamma hela dagarna. Som tur är så tog hälsopedagogik kursen slut i fredags, så nu har jag "bara" medicinen kvar för den här terminen.

Annars då? Bebis trycker på mina revben och lungor och mellan varven har jag väldigt svårt att andas. Jag minns inte att det började såhär tidigt förra gången? Det är ju ändå runt 11 veckor kvar.. Jag har sjuuuuka cravings efter oboy. Iskall oboy! Heeerregud vad det är gott! Jag var likadan med Melissa och inbillar mig att det är bra att bebisen får mycket kalcium. Och likaså för mig! ;) Magen känns klumpig och tung. Trycket på fogarna märks väldigt väl när jag ska sova. Sammandragningarna kommer och går, hela tiden. Oftast får jag dem när jag gör saker. Ibland gör de ont och på nästa MVC besök måste de nog ta sig en närmare titt hur det står till där nere.

Nu ska jag bada i bebiskläder! Har tagit in Melissas gamla och tänkte börja ta upp de kläderna som är neutrala. ååh! :)


Inga kommentarer: