onsdag 19 december 2012

Gårdagens mvc besök

Igår var vi på mvc. På vägen dit skulle vi bara svänga förbi mamma och släppa av Melissa, så vi efter besöket kunde handla lite julklappar i lugn och ro. Men blir det någonsin som man tänkt sig? Nej.

På infarten in till mamma och pappa körde vi fast. Det är andra gången på någon dag som vi kört fast, dels för de bedrövligt skottade vägarna med tung blötsnö och dels för våra dåliga vinterdäck samt låga bil. Det är ju egentligen idiotiskt att inte ha en bil med 4-hjulsdrift när vi bor här. Vi har älskat vår bil och är mer än nöjd med den, tills nu.

Jaja, tillslut kom det några snälla människor som hjälpte oss att skjuta bak bilen ut på vägen igen. Guld till dessa människor som stannar och hjälper till! GULD!

Vi kom 20 min försent på mvc, men fick ändå komma in på koll. Hjärtljuden låg på 142 den här gången också. Magen är på gränsen till att vara under normalkurvan, men är än så länge perfekt. Jag hade förväntat mig att bli gigantisk den här gången.. Dock är det ju några veckor kvar! ;) Huvudet ligger neråt, men är inte fixerat. Jag fick känna på huvudet genom magen också! Sjuk känsla! Och vilket uppvaknande.. Det lilla huvudet, som egentligen är ganska stort, ska på något vis komma ut ur mig. Galet!

Melissas förlossning har jag nästan förträngt. Jag minns hur ont jag hade och hur nära döden man tror att man är, men också hur allt försvann när hon väl låg på mitt bröst.

På något vis är jag mer nervös nu, än vad jag var då. Då visste jag ingenting och nu vet jag vad som väntar, men också vad som kan gå fel.. Och kommer det gå lika lätt den här gången? Hmm, mycket som snurrrar i huvudet.

Idag ska vi ta ett varv med snabeldraken. Hade tänkt byta sängkläder också, men väntar nog tills lördag med det ;)

1 kommentar:

Däck sa...

Lycka till och god jul!