söndag 13 januari 2013

3 veckor kvar

Hej där! Hoppas ni alla mår bra :)

Jag är mest trött om dagarna. Inte trött, utan TRÖTT. Jag får sova hela nätterna, med små avbrott av kissbesök, men är ändå som en zombie om dagarna.

Melissa har varit på dagis 15h i veckan och ska fortsätta med det när bebis kommer. Det är en överlycklig tjej som jag har lämnat och hämtat. Hon älskar dagis! Och det är väl hundra gånger roligare att få vara där och leka, än att vara hemma med zombiemamman. ;)

Idag är det tre veckor kvar av graviditeten. Det får mer än gärna gå snabbare än så, för nu är det tungt. Mina revben känns sönderslagna, typ som att jag har inombords blåmärken över dem. Bebisens sparkar och rörelser får mig ibland att tjuta av smärta.. Den här ungen är inte nådig och börjar nog vantrivas lika mycket som mig.

Förra helgen fick vi fara in på en undersökning då h*n knappt rörde sig, men efter två kurvor samt UL fick vi bekräftat att knoddis mådde bra. Nu återstår det att se om den ligger och vilar inför en förlossning, eller om den helt enkelt inte kan röra sig så mycket längre.

Hoppas ni har överseende med mitt dåliga bloggande nu. Jag har fullt upp med allt annat nu när orken tryter.. :)

Inga kommentarer: