lördag 6 april 2013

Sjukstuga

Hejhallå!
Vi har haft sjukstuga med Melissa i några dagar nu. Idag *PEPPARPEPPAR* verkar hon vara bättre.

I onsdagsmorse vaknade vi av att Melissa la av en kräka i vår säng. Efter det har vi haft en febrig tjej med öronvärk. Öronvärk verkar vara en återkommande grej, när hon blir förkyld.. Även att hon kräks när febern kommer. De första gångerna har vi trott att det varit magsjuka, men tur i oturen, så har det varit feberkräk bara.

Som sagt, idag är hon mycket piggare. Tycker det är fruktansvärt när hon inte är sig själv... Och vi kan inte göra mycket för att hjälpa henne. Nu ska vi bara se till att få i henne lite mat. Hon har ju för vana att sluta äta när hon är sjuk också. Skruttan!

Än så länge, har vi andra klarat oss. Jag hoppas att vi fortsätter klara oss också! Allra helst Tuva.

Ja, så har våra senaste dagar varit! Tack och lov att Putte vabbade, så vi var två som hjälptes åt.

Jag har handlat nya utekläder åt Melissa och tänkte vara smart och handla en strlk större än vad hon har nu, så hon kan ha dem i höst också. Just nu har hon 98 och jag skulle handla 104, men mitt i allt fick jag för mig att storlk över 98 var 110.. Åh ja, behöver jag skriva att jag inte funkar helt när jag inte får sova? ;)

När jag kom hem kom jag på mitt misstag, men provade kläderna på henne ändå. Med brallorna ovanför naveln och jackan lite uppvikt och ihopdragen, satt den helt okej! Och om man ska se det från den ljusa sidan, så kan hon ju ha kläderna ännu längre ;)

KappAhl gör mig aldrig besviken! På bilden ser ni dem.

Vilken spännande vecka ni! ;) Haha, nä, nu får det bli ännu varmare ute, så vi kan börja plocka och dona där.

Inga kommentarer: