onsdag 10 april 2013

Träning för nyblivna mammor

Alltså... den här boken. Den här kvinnan! Vilken inspiration!

Jag har ett mål, eller mål, snarare en förändring som händer i höst. Och jag behöver vara på väg tillbaka till min gamla kropp tills dess. Men just nu är det lättare sagt än gjort. Min kropp är värre än.. ja, vad? Värre än någonsin enligt mig. Jag har inte rört mig sen den dagen vi fick veta att jag var gravid. Inte ens en promenad! Jag var livrädd att jag skulle få samma hemska foglossning som jag hade med Melissa.

Och nu sitter jag här, 11 månader senare, med en 2 månader gammal Tuva och en kropp som ska tränas. Det var ju som sagt lättare sagt än gjort, när kroppen är sned och fogarna inte är helt återställda.. För att inte tala om hur jobbigt det är att hitta till alla muskler, som alltid annars har funnits där, men som nu är borta.

I Olgas bok står det om bland annat det, att träna fast man fortfarande är öm i fogarna. Det är enkla övningar som man kan göra hemma med en pilatesboll och en matta. Och om tiden inte finns och man verkligen vill, är träning hemma ett bra alternativ. Det finns inga ursäkter, för när barnen har somnat har du hela kvällen på dig, utan att behöva lämna hemmet.

Alla borde ha den här boken. Den är grym!

Inga kommentarer: