onsdag 7 augusti 2013

I'm baaack!

Näemen HEJ! Det var ju.. längesen.. kan man säga. Det där med att få ihop tiden är ju verkligen ingenting jag är bra på. ;)

Det var Maj när jag sist skrev. Vi har hunnit med en hel del sen dess, kan man säga.

Det största av allt, som jag skrev om lite luddigt i Maj, är ju att vi har köpt hus i Näsviken. Vi har till och med hunnit att flytta. Det är ett gammalt hus i lagom storlek åt oss, med tre plan, garage, förråd, snickarbod, gräsmatta och en fantastisk utsikt över bergen och en liten del av Niken.

Flyttlasset gick den 26e Juli. Typ den varmaste helgen någonsin! Jag ska skriva mer om huset i ett annat inlägg.

Vad vi mer har hunnit att göra, är att döpa Tuva. Lilla älskade Tuvan, som var så himla duktig. Hon satt och vinkade åt prästen, flinade och var mest fascinerad av hela kyrkan. Inte ens när prästen utförde själva dopvattenpålillahuvudet gjorde hon ett ljud. Så är hon nästan hela tiden. Otroligt lugn, glad och nöjd med livet. Förutom nu, då hon har fått sin första tand.

Melissa pratar mer än någonsin och är verkligen i en förtonåringsfas. 3 års trottsen är ett faktum. Hon börjar på nytt dagis den 26e. Det känns fruktansvärt att ta henne från dagiset i Delsbo, där hon trivdes bra och har sina kompisar. Samtidigt vet jag att hon kommer anpassa sig bra här i Näsviken också.. men det är ju mammaångesten som sätter igång värre än någonsin när hon tror att hela smedjans fsk ska byta dagis.

Alltså nu får ni säga vad ni vill veta. Det är som sagt mycket nu med nytt hus, renovering och sånt. Och barn såklart. Vad vill ni veta, vad vill ni läsa om?

Inga kommentarer: