torsdag 7 augusti 2008

Tänker du låta dig stoppas?

man har alltid några slags planer som man aldrig lyckas genomföra. varför? ingen vet. jag tror dock att det beror på att man inte vågar släppa taget om allt. även om det bara är för ett tag. Alla gillar att vara bekväma, det mesta man vill ha finns ju här hemma. kompisar, familjen, fotbollen, man vet vad som väntar här. så varför inte nöja sig med det? Jag känner igen mig allt för mycket i det.. så nu är det dags att ta ett steg ut. För jag blir sannerligen inte nöjd med att bara sitta här hemma i hudik och drömma mig bort. Jag SKA till mina drömmar, så är det bara. Som en mycket klok och mycket berusad man sa till mig för några kvällar sen; varför lyssnar du på hjärtat, när det är i magen som du tar alla beslut? Jag lyssnar allt för mycket på mitt hjärta. det är väl inte dumt det heller, egentligen.. men jag kommer aldrig bli nöjd om jag fortsätter såhär. Är det något jag hatar så är det att såra en människa, men vad ska jag göra när jag spinger men inte kommer någonstans. Nu måste jag prioritera mig själv i första hand. för det är dags att ta klivet som alla andra inte tar.

Inga kommentarer: