måndag 11 augusti 2008

skynda långsamt

Jag räknar dagarna till jag slutar jobba, men för varje dag som går försvinner en dag av sommaren. Och jag vill inte att sommaren ska ta slut.. det här har varit en av de bästa sommrar någonsin! jag vill skynda långsamt. Vad händer när jag åker? vad händer när jag kommer hem?
Den som lever får se, antar jag. Fast jag vill spela med säkra kort. jag orkar inte chansa. Egentligen borde jag saxa helt.. bäst för alla som är inblandade kanske. jag vet ingenting och jag vill dra härifrån och inte se tillbaka. inte tänka, inte se, inte lyssna, bara vara jag och finnas. Man kan inte få allt man önskar sig, men jag hoppas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man reser världen runt på jakt efter det man önskar och hittar det när man kommer hem.


George Moore (1873-1958

Eva Dellhem sa...

ja det är väl så antar jag. men man hittar det nog inte hemma förrän man försökt hitta det någon annanstans heller..