lördag 20 november 2010

Fullspäckad dag

Avskyr morgnar då jag vaknar på fel sida. Ingenting känns bra, håret, kläderna, sminket, värk.. ingenting är som det ska och jag retar mig på skitsaker! Nej, då är det lika bra att åka iväg och flänga och ha saker att göra, så man slipper tänka. Och ja, det är precis vad jag har gjort idag. Flängt omkring! Jag skulle hjälpa lillebror att hitta lite kläder och då fick Melissa stanna hos mormor medan. Vi sprang in en snabbis på Albins för att kika på barnvagnar, då en ny sådan ska inhandlas. Emmaljunga city cross med endast sittdel och en åkpåse till, är det tänkt. Gumman börjar ju bli så pass stor att hon snart kommer vilja sitta upp i vagnen och då är det ju ingen idé med någon liggdel. Färgen är väl det största problemet nu.. har ju varit inställd på en brun, rostig färg, men nu är jag mer inne på en vagn med vitt skinn. Fördelar och nackdelar med båda färgerna. Den bruna färgen kommer ju troligtvis blekas lite, men färgen är mer diskret än en vit. Det vita skinnet kan man bara torka av, ovanligt med en vit vagn.. ah, världsliga problem! Det lutar mot en vit i nuläget. :)
Jag och Mellis for sen till Forsa för att hälsa på där jag brukar jobba, sen vidare hemåt mot Delsbo för 30års kalajs för Farah! Som sagt, en dag som varit fullspäckad. Nu sitter jag här i soffan, upp och nedhängd, typ. Melissa sover, Putte är på hotellet och Cattis kommer strax över och myser med mig. Hoppas morgondagen känns bättre.
God kväll!

Inga kommentarer: