onsdag 24 november 2010

Pynt

Det blev inget besök av farfar igår, då han ringde och avrådde oss från att köra på skitvägarna i Norrbo. Och det hade han ju faktiskt helt rätt i. Väldigt onödigt att åka dit en sån dag som igår.

Igår hände det något med mina kinder.. De blossade upp och blev alldeles rödflammiga och var jätte heta. Jag tror att det var från den korta promenixen i stormen, som gjorde det. Någon slags snö-blåst-peeling i ansiktet som var alldeles för hård för mig. Imorse fick jag äntligen tillbaka mina vanliga kinder. Blev ju dock ingen morgonspinn då jag kände mig febrig.. tröttsamt. Men nu mår jag bättre och har börjat julstöka lite. Det är vad min dag kommer innehålla - gå omkring i min rödamysdress, mys med Melissa och få upp lite stjärnor och adventsstakar. Inte helt fel! Lillatjejen som har kommit på att man kan skrika som en tjej också, inte bara vråla som en karl. Så nu ligger hon och är så nöjd över sina ljuuusa skrik.

På Fredag far jag och Catten till Gävle för lite julshopping. Mys! Melissa får stanna hemma med Patric. Blir så mycket smidigare då. Håller tummarna för att vädret blir bättre tills då.. har ingen lust att köra i storm. Även en utgång med tjejerna är planerad på Lördag... hujeda mig :)

Åter till julpyntet!

Inga kommentarer: