fredag 15 april 2011

Kaffe nu, ja tack!

Från gårdagens energi & glädje till dagens trötta & slitna.

Den där lilla fröken tycker numera att klockan 6 ska man vakna för lite käk & sen ska man inte somna om. Hon vrider & vänder & har sig, för att inte somna, eftersom hon i själva verket är jätte trött.

Efter dryga timmen ger jag upp & tar upp henne & hon får titta när jag äter frukost. Hon är så trött att hon nästan lägger huvudet på bordet & somnar.. men ändå vill hon inte sova.

Det här resulterar i en trött tjej & en seg mamma. Jaaaa tusan vad bortskämd vi är, som klagar fast vi får sova hela natten.. men vi vet ju inte hur det är att ha en bebis vaken hela nätterna. Vi vet att vi är bortskämd med ett underbart barn.

Ni ska också veta att vi förväntar oss blixt & dunder, med sömnlösa nätter, kolik & alla andra saker, på nästa barn, nån gång i framtiden.

En kanna kaffe får bli min räddning känner jag!

Dags för lite fredagsröjning i hemmet & sen en promenad. Förhoppningsvis har jag en sambo hemma ikväll som kan ta vår vilde & jag kan fredagsmysa med John Blund ;)

Inga kommentarer: