måndag 20 juni 2011

Möööhippa!

Har nu äntligen fått en lugn stund så jag kan skriva om helgen! Eller rättare sagt om Lördagen! ;)

Möhippa för Elly stod på schemat och 8,30 befann vi oss på köpmanberget medan Elly blev kidnappad i hemmet. Det var meningen att vi skulle ha champagnefrukost där uppe på köpmanberget, men det var visst upptaget där av en annan möhippa. Som tur var fick vi vara på ”gröna systrar” istället, i ett växthus (?). Det blev sååå mycket bättre och mysigare, med tanke på kylan och regnet som höll på utomhus. Tur i oturen, kan man säga! ;)

Efter frukosten var det dags för Elly att jympa lite på stan och skramla ihop lite pengar. Suuuperläcker i sina kräkgula tights och knallrosa benvärmare, dock med det snyggaste ”Jag gifter mig med Niclas Lindh” linnet! :) Pengarna som hon skramlade in, tror jag bestämt gick till drinkarna senare på kvällen ;)

Det var sen dags att ladda batterierna med lite lunch på Radjos. Jag åt lamm för första gången… och aldrig mer, kort sagt.

Efter lunchen blev Elly hämtad i sny-hy-hy-hy-hyggaste bilen, där hon fick lite smått och gott, för att sen fara mot hemligplats. Vi hamnade på macken i Ilsbo där vi drack lite mer champagne med hon (inte allt för ofta man dricker champagne i ilsbo!!), innan vi for vidare mot Bergsjö.

I Bergsjö fick hon spela in en låt. Linda Bengtzings låt hur svårt kan det va. Vi andra fick köra bla i refrängen.

När vi var klar med det, styrdes det mot Ilsbo igen, hem till en av tjejerna, där vi grillade och hade förfest innan vi gick ut på Hogges. De spelade även Ellys nyinspelade låt på Hogges. Klockrent! ;)

Jag är så glad att jag fick vara med på möhippan och fick träffa jätte goa tjejer! Är så otroligt glad för Nicke och Ellys skull också, att de varit tillsammans sen de var femton och ska nu, efter elva år, gifta sig.

Behöver jag ens nämna att jag kommer gråta konstant på deras dag, från det att jag går in i kyrkan, tills jag går hem?! ;)

Inga kommentarer: