onsdag 28 mars 2012

Here we go, again!

Sovmorgon till klockan nio imorse. Melissa sussade vidare till halv tio. Jo jag tackar!

Dock resulterade all sömn i bakishuvud på mig och Melissas lunchsömn blev rubbad. Menmen! :)

Vi har inte gjort så mycket idag, förrutom att pratat med vår bvc sköterska. Melissa är slemmig i luftrören, iigeen, och jag är livrädd att en lunginflamation väntar runt hörnet. Vi ska hämta ut med luftrörsvidgande medicin och se om hon får lättare att andas och om slemmet försvinner.. Igen? Hm. Jag ger det ett försök några dagar iaf. Det är GULD att ha Ann på BVC, hon fixar och donar och blåser bubbler när vi är där på koll och om man ringer för rådgivning eller hjälp fixar hon det i ett naffs!

Hade tänkt att jag skulle springa medan Melissa sov nu på fm, så jag kan plugga ikväll. Men eftersom hon inte har några planer på att sova, får jag hinna med allt ikväll istället!

Och hörrni, hur funkar det att kommentera för er? ;) Ge mig lite respons, tips eller bara säg hej!

Dags att försöka fixa för-mycket-sömn huvudet med lite kaffe!

Ciao!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Är lite intresserad av att läsa till undersköterska också så nu när jag läste att du gör det tänkte jag fråga vart du läser, hur länge det tar, om det verkar intressant och vad du har för mål? Står som sagt själv och velar men skulle vara roligt att få höra hur du tänkt/tänker.
Tack för en toppen blogg!

Amanda sa...

Alltid lika roligt när man hittar en sköterska som man riktigt trivs med och kan känna tillit! :)

Eva Dellhem sa...

Hej! Vad roligt med lite kommentarer! ;)

Anonym- Jag pluggar på CUL här i Hudik. De har gjort lite ändringar i systemet, så nu får man skrapa ihop kurserna själv. De har alltså ingen undersköterskeklass längre. Kursen jag går nu ligger på halvtid. Perfekt för mig som vill jobba också! :)
Så man kan lägga upp det lite som man vill nu för tiden! Det enda riktiga kravet är väl att alla kurser ska vara inom åtta år.

Jag ser undersköterska som en väldigt bred utbildning. Det är en bra utbildning vad man än jobbar med! Dessutom är den inte så lång! ;)
Har du några andra funderingar som jag kanske kan svara på? :)

Amanda, ja verkligen! :)