måndag 1 oktober 2012

KLICK

För tio år sedan var jag 14 år, gick i 8A på Ede skola, bytte färg på håret en gång i månaden, jag hade min första kille, umgicks med vänner, spelade fotboll och bodde i Näsviken.

Det där med att bli kär på första ögonkastet är någonting som jag inte riktigt tror på. Dock tror jag på person kemi och att man kan klicka med människor, både som vänner och som kära. Och för oss klickade det rejält, redan första kvällen..

Jag var 14 år första gången som jag såg Patric. Givetvis på en fotbollsplan! ;) Tänk om jag hade vetat då, att det var han som skulle bli far till våra barn? Att vi skulle ha en dotter på 2år och vänta vårat andra barn? Tänk om jag hade vetat att jag skulle falla pladask, bli upp över öronen kär och fortfarande vara det flera år efter? Tänk om jag hade vetat att han skulle finnas där då jag hade den mest fruktansvärda och de mest fantastiska dagarna i mitt liv?

Han är min stöttepelare, min kära, min bästa vän (ibland värsta ovän;)) och jag skulle inte vilja byta ut han mot någon.

Undra hur vi har det om tio år? :)

Inga kommentarer: