lördag 27 oktober 2012

Ni gör mig glad

Ni som spontant säger att jag ser ut att må bra och ser lycklig ut. Det får mig att faktiskt inse HUR bra jag mår och hur lycklig jag är! Trotts att det har varit kämpigt med jobb och skola och att få tid över till annat, så mår jag bra!

Den här graviditeten är helt annorlunda än den jag hade med Melissa. I över 12 veckor hade jag en fruktansvärd foglossning, som gjorde mig fångad i min egna kropp. Vissa dagar tog jag mig inte utanför dörren, det gjorde alldeles för ont. När foglossningen äntligen gick över, var det högsommar och hela jag blev supersvullen hela jag. Jag ska inte säga att hela graviditeten var ett helvete.. Men en stor del utav den var skitjobbig!

Nu orkar jag plugga heltid och jobba halvtid. Foglossningen är här, absolut, men inte ens i närheten av den jag hade första gången. Ibland känner jag mig otillräcklig, men det gör man nog alltid som mamma.

TACK till er som får mig att inse hur bra jag mår den här gången! :) Ibland behöver man bli påmind om hur bra man har det.

Inga kommentarer: