tisdag 26 mars 2013

Men heeej!

Nu blev det ju sådär långt mellan inläggen, igen, fast jag sa att jag skulle bättra mig. Sorry!

Jag har varit ordentligt sliten de senaste veckorna. Det tär på mig att kliva upp och mata Tuva flera gånger per natt. Jag som i vanliga fall behöver 8h sömn per natt, får nu sova som mest 3 h i sträck. Visst blir det kanske 8h om jag lägger ihop allt, men det är ändå inte tillräckligt för mig när jag är uppe på nätterna. Faktum är att just i denna skrivande stund ligger jag sovklar i sängen. Det känns onödigt att ligga trött i soffan, när jag faktiskt kan gå och sova och ta igen någon extra timmes sömn. Som sagt - sömn är väldigt viktigt för att jag ska funka. Nog sagt om det! ;)

Dagarna bara rullar på. Tuva har hunnit bli 6 veckor och flinar och försöker få fram små söta ljud. Just nu är hon väldigt mammig och vill bli buren hela tiden. Ibland hinner jag inte göra ett skit, knappt äta. Och allra helst om Melissa också har en dag då hon behöver uppmärksamhet. Man räcker lixom inte till!

Annars funkar livet som tvåbarns förälder fint. Vi börjar bli varma i kläderna och jag är så glad att vi har så fina, snälla tjejer! Melissa är så stolt över hennes "lillahyttej Tua" och hjälper oss med allt från matning, till blöjbyten och badning. Bästa storasystern! :)

Nej, nu ska jag sova. Jag och alla barn. :)

Vill ni veta något mer? Känns som att jag kommit av mig med bloggandet lite och behöver lite inspiration från er!

Inga kommentarer: