tisdag 23 april 2013

Tisdag

Kommer ni ihåg mitt inlägg om boken "träning för nyblivna mammor"? I den boken är det olika nivåer av träning. Typ nivå 1 är efter förlossningen och handlar mest om muskelkontakt. Man tränar mage, rumpa och rygg utan att belasta fogarna och alla muskler som tagit stryk av graviditeten.

Igår hade jag två skrikande tjejer medan jag skulle göra den sista övningen, som är plankan. På nivå 1 står man plankan på knä 30-60 sek, och under ALLA mina år som jag har tränat, har jag stått plankan på knä. Alltid! Men igår när jag hade två skrikande tjejer provade jag att stå på tå och bara 30 sekunder. och jag klarade det!! 3x30 dessutom! Det ger resultat om man går in för att skapa dem.

Imorgon ska jag sätta tänderna i nivå 2, vilket innebär tyngre övningar och med fitnessboll. Gött!

Inga kommentarer: